poniedziałek, 13 sierpnia 2012

Birmingham, czy to już Indie?

Poleciałyśmy z Babcią do Wielkiej Brytanii. Długo nie było okazji żeby zobaczyć się najbliższą rodziną, która tam mieszka, więc uznałyśmy, że trzeba to nadrobić teraz - kiedy obie mamy wakacje, a wujek urlop. Cena lotów z Polski do Birmingham nieco mnie zaskoczyła, ale w końcu podróżujemy podczas olimpiady, mają prawo cenić sobie transport;)
Podejrzewam, że każdy, kto odwiedzi B-ham w pewnym momencie pomyśli: "ale zaraz, zaraz, jestem w Anglii?" Tak. Momentami zupełnie nic poza samochodami poruszającymi się lewą stroną ulic nie wskazuje na to, w jakim kraju się znajdujemy. Są dzielnice, na których spotkanie białego człowieka praktycznie się nie zdarza. Birmingham jest miejscem tak multikulturowym, że kilkakrotnie więcej w nim ludzi innych narodowości, niż Anglików. Właściwie to podczas 4 dni rozmawiałam z pięcioma Anglikami. Naprawdę! We wszystkich sklepach, na ulicach, restauracjach, informacjach są ludzie pochodzący z Azji czy Afryki. No, zdarzają się też Polacy, których również jest tutaj wielu. Różne narodowości mają tutaj swoje obszary. Anglicy się śmieją, że niedługo będą potrzebować paszportów by wjechać na Soho.


Bull Ring, czyli wielki kompleks handlowy w centrum miasta. Ma nawet...własny kościół.


Jednodniowy wypad do Nottingham celem zobaczenia zamku Robin Hood'a






A tutaj inny kościół, który dzieli dwie ze swoich ścian z...24-godzinnym Tesco. Co więcej - jedną z tych ścian pokrywają witraże.

"Nasza" ulica;) To tutaj mieszkaliśmy.




Soho

Soho

Soho

Obowiązkowe pamiątkowe zdjęcia z kuzynką, trochę głupot nigdy nie zaszkodzi;)

Babcia z wnuczkami - takie zdjęcie było chyba najważniejsze!:)





2 komentarze:

  1. Musiało być fajnie :) Ja byłem przez 2 miesiące w Northampton i nie ukrywam, że pogoda obrzydziła mi ten piękny kraj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam tyle szczęścia, że dobrze wiedziałam co mnie czeka już przed pierwszym wyjazdem do Anglii:) Ale powiem szczerze - brytyjska zmienność pogody jest niczym w porównaniu do Petersburga!

      Usuń